Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

Bakfietsaanbieder Cargoroo is failliet

De deelbakfietsen van Cargoroo zijn van de straat gehaald in Utrecht na een faillissement van de aanbieder. Wethouder Senna Maatoug (GroenLinks) betreurt de situatie, schrijft ze in een brief aan de gemeenteraad. “Er…

Student kommt von Studieren

Tijdens een afstudeeratelier gaf ik studenten tips over recente literatuur en best practices. Dan hebben ze een paar stevige schouders om op te staan als ze lastige vragen vanuit de praktijk moeten…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW