Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

Kiest Amsterdam voor minder woningbouwambities?

Tijdens de conferentie ‘Van BV Amsterdam naar VVE Amsterdam’ stelde wethouder EZ Sofyan Mbarki de vraag of de woningbouwambities van Amsterdam wel wenselijk zijn. De bijeenkomst was bedoeld om de samenwerking tussen…

Stadslogistiek organiseren als VVE

Het waren drukke weken met veel bijeenkomsten over de toekomst van stadslogistiek. Een toekomst waarin efficiënt ruimtegebruik centraal staat. Die ruimte in steden is schaars en hard nodig voor wonen, de energietransitie, ontmoetingsplekken…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW