Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

Wat heeft 5 jaar autoluw Amsterdam opgeleverd?

Wat heeft 5 jaar Agenda Amsterdam Autoluw opgeleverd? Verkeerswethouder van der Horst presenteerde een voortgangsrapportage. Hieruit blijkt dat agenda grotendeels is uitgevoerd of nog in uitvoering is. Enkele maatregelen zijn gestopt of worden opnieuw opgepakt. Wat…

Energiemanagement op laadpleinen doe je zo

Er rijden op dit moment in Nederland ongeveer 1.200 zware elektrische vrachtwagens en 32.000 elektrische bedrijfsauto’s. Dat aantal groeit gestaag. Waar veel transportbedrijven enkele jaren geleden begonnen met het experimenteren met één…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW