De Amsterdamse start-up Local Heroes heeft drie familiefondsen binnengehaald die in eerste instantie ruim 1 miljoen euro investeren. Het e-commerce platform, waarbij klanten boodschappen kunnen bestellen bij de lokale (markt-) ondernemers, kan met deze investering een forse stap zetten om het retaillandschap blijvend te veranderen.
Lokale boodschappen
Afgelopen maart is Local Heroes succesvol gelanceerd in Amsterdam-West. Vanaf dat moment konden klanten bij lokale ondernemers van de Ten Katemarkt en uit stadsdeel Oud-West boodschappen online bestellen en afhalen of thuis laten bezorgen. Met de lancering heeft de start-up de retailmarkt wakker geschud.
Lokale en kleine ondernemers leveren al jarenlang marktaandeel in, maar kunnen nu middels dit platform opboksen tegen de grote (online) winkelbedrijven. Via Local Heroes kunnen ze de concurrentie aangaan en staan ze samen sterker.
Inmiddels weten consumenten de weg naar Local Heroes te vinden. Met de nieuwe investering legt de start-up nog meer de nadruk op ICT en duurzaamheid. Er stapt een development team in, die eerder zijn sporen heeft verdiend bij Booking.com. Uiteindelijk is het doel om snel en groots op te schalen en Local Heroes landelijk uit te rollen.
Maarten Coumans initiatiefnemer van Local Heroes legt uit: “We zijn enorm blij met deze investeringen. Hiermee kunnen we grote stappen maken en samen met lokale ondernemers de concurrentie aangaan met de grote spelers”.
Local Heroes winnaar startup in
residence programma gemeente Amsterdam
Niet alleen klanten weten Local Heroes te vinden. De start-up gooit ook hoge ogen bij Gemeente Amsterdam. Het bedrijf is de winnaar van het “Startup in Residence Programma Amsterdam”. Dit programma brengt de wereld van de start-ups en die van de overheid samen. Local Heroes is uitgekozen in de categorie: “Connect local food to the hood”. Samen met de gemeente gaat Local Heroes kijken hoe ze kunnen opschalen naar de rest van Amsterdam.
Bron: Local Heroes