Logistieke dienstverleners Simon Loos en Peter Appel Transport gaan in 2021 fuseren. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in levensmiddelenlogistiek. De bedrijven gaan samen verder als Simon Loos.
Met het nieuwe Simon Loos ontstaat een organisatie met meer dan 3.000 medewerkers en 1.400 voertuigen, verdeeld over meer dan 60 standplaatsen in heel Nederland. Beide directeuren blijven leidinggeven aan het gefuseerde familiebedrijf. Peter Appel wordt CEO.
Peter Appel licht de fusie bij Nieuwsblad Transport toe: ‘Deze samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming.’
Belangrijk motief voor de krachtenbundeling zijn de dunne marges in de sector, terwijl er de komende tijd forse investeringen moeten worden gedaan in wagenpark en digitalisering. Ook ontwikkelingen in de retailsector zetten aan tot fuseren. ‘En er zal consolidatie plaatsvinden bij logistieke dienstverleners’, zegt Martin Knol die de cfo wordt tegen FD.
Voor Peter Appel speelde ook een rol dat hij continuïteit zoekt voor zijn bedrijf dat hij twintig jaar geleden kocht. Door een reeks overnames bouwde hij een logistieke dienstverlener die behoort tot de toptien in de sector. Peter Appel zegt tegen FD: ‘We hebben met dezelfde problematiek te maken. Ik ben enig aandeelhouder en wil de toekomst van mijn bedrijf veiligstellen. Dat moet je op tijd regelen.’
Simon Loos en Peter Appel zijn bedrijven van vergelijkbare grootte. De jaaromzet van beide bedrijven ligt rond de 160 miljoen euro. Met het nieuwe Simon Loos ontstaat een organisatie met meer dan 3.000 medewerkers en 1.400 voertuigen, verdeeld over meer dan 60 standplaatsen in heel Nederland.