Nederland als de gateway naar Europa staat onder druk. Nederland heeft het meeste asfalt van Europa, de Betuwelijn en geweldige binnenvaartwegen. Maar, we worden steeds duurder en we staan steeds langer in de file naar de klant.
Goed transport is nodig voor de groei van sectoren als bouw, tuinbouw en chemie. Als de transportkosten stijgen, dan daalt de commerciële actieradius van onze paprika’s en bouwproducten. Dit betekent direct minder export en minder banen. Transport en logistiek horen op de politieke agenda. Ze bepalen onze economische kracht. Toch wordt er in de campagne te weinig aandacht besteed aan transport, mainports, greenports of mobiliteit. Is Nederland Distributieland morgen de grote verliezer?
No Comments Yet
Recente artikelen
Tags
- albert heijn
- amsterdam
- autoluw
- beleid
- bestelauto
- bouwlogistiek
- city logistics
- dhl
- duurzaam
- duurzaamheid
- e-commerce
- elektrische bestelauto
- elektrische vrachtwagen
- elektrische vrachtwagens
- flitsbezorgers
- food service
- horecalogistiek
- hubs
- inkoop
- innovatie
- laadinfrastructuur
- logistiek
- luchtkwaliteit
- mobiliteit
- online
- pakketbezorging
- pakketmarkt
- picnic
- platform
- Politiek
- postnl
- servicelogistiek
- stadslogistiek
- stedelijke distributie
- transport
- vastgoed
- verduurzaming
- verkeersveiligheid
- voetgangers
- vrachtwagens
- weesperstraat
- zero emissie
- zero emissie stadslogistiek
- zero emissie zone
- zero emissie zones